DE NIEUWE TEC-LIJN VAN PALFINGER-LAADKRANEN
Slimmer, sterker en sneller
De nieuwe TEC-lijn van PALFINGER revolutioneert de laadkranenmarkt. Als wereldmarktleider blijft PALFINGER de meester van innovatie en bewijst opnieuw zijn kracht in onderzoek en ontwikkeling door deze geheel nieuwe premium lijn op de markt te brengen. Naast een opvallend ontwerp biedt het 9 nieuwe modellen in de TEC-lijn, van 25 tot 100 ton/meter.

Nieuw elegant en functioneel ontwerp
Het nieuwe ontwerp van de TEC-laadkranen van PALFINGER combineert elegantie en functionaliteit.Ontworpen voor optimale bescherming tegen externe invloeden, garanderen deze kranen een verhoogde duurzaamheid en een betere wederverkoopwaarde. Reflecterende elementen op de giek en de steunpoten verbeteren de zichtbaarheid, terwijl de kleuren volledig aanpasbaar zijn volgens de voorkeuren van de klant.

Een lichtere kraan dankzij het P Polygonale Profiel
De kraan is lichter dankzij het druppelvormige polygonale profiel, dat een uitzonderlijke torsieweerstand biedt. Dit innovatieve ontwerp maakt het uitschuifbare gieksysteem stijver en lichter, terwijl het onderhoud tot een minimum wordt beperkt.

PALTRONIC 180
Het PALTRONIC 180 besturingssysteem, dat gebruik maakt van de nieuwste technologie, biedt geavanceerde verwerkingskracht voor optimaal comfort, uitzonderlijke efficiëntie en verhoogde productiviteit. Het is ontworpen om eenvoudig te gebruiken, nauwkeurig en snel te zijn, en garandeert superieure prestaties onder alle werkomstandigheden.

Een gevoelige bediening
De gevoelige bediening van de LX-6 verdeler, in combinatie met de PALcom P7 afstandsbediening, biedt ongeëvenaarde responsiviteit en snelheid. Het ergonomische ontwerp zorgt voor vermoeidheidsvrij werken, terwijl de centrale joystick en intuïtieve menunavigatie een soepele en nauwkeurige bediening vergemakkelijken.

Snel en veilig werken
De SoftStop-functie vertraagt de laadkraan wanneer deze zijn maximale capaciteit nadert, waardoor een veiligere werking wordt gegarandeerd en ongevallen of schade worden voorkomen. Deze functie zorgt voor een optimale werking van de kraan en voorkomt risico's die gepaard gaan met overbelasting.

FLOW een nauwkeurig hydraulisch systeem
Het FLOW-systeem (Fluid-Linking Optimized Working) verbetert de precisie en responsiviteit van het hydraulische systeem van de TEC-laadkranen. Dankzij dit systeem worden de bedieningsopdrachten van de operator zeer snel verwerkt, waardoor hydraulische verliezen worden verminderd en de efficiëntie van de werkzaamheden wordt geoptimaliseerd.

Uitgebreide interventiemogelijkheden
Het Power Link Plus-systeem, uitgerust met een dubbele hefboom, verhoogt de hefkracht van de kraan dankzij een verbeterde verbinding tussen de knikarm, de hoofdarm en de kraankolom. Deze configuratie stelt de knikarm in staat om tot 15° op te tillen, waardoor de toegang tot lage deuren en werkzaamheden binnen gebouwen zonder problemen mogelijk wordt.
Optionele functies van de nieuwe TEC-lijn
De nivelleringsassistent vereenvoudigt het stabilisatieproces en helpt de operator bij een optimale nivellering van het voertuig. De optimale nivellering wordt bereikt met slechts één hefboombeweging.
Alle functies van de kraan, inclusief de fly-jib, worden in aanmerking genomen. Op deze manier wordt de volledige geometrie van de kraan gereproduceerd bij het opnieuw inschakelen van de opgeslagen positie.
Met Smart Control bestuurt de operator zeer nauwkeurig het uiteinde van de kraan met slechts één hendel in plaats van de functies afzonderlijk te moeten beheren. De bediening is daardoor eenvoudiger, sneller en nauwkeuriger.
Het in- en uitklappen wordt kinderspel. Zelfs onervaren operators worden veilig en snel begeleid bij de bediening.
De RTC is een automatisch kabelspansysteem dat helpt bij het in- en uitklappen van de kraan. Sensoren meten de spanning in real-time en passen de kracht op de kabel aan.
De gesynchroniseerde lierregeling SRC houdt de afstand tussen de katrolkop en de onderste blok constant en zorgt voor maximaal comfort en efficiëntie.
HPSC-Plus LOAD reageert op de beladingsstatus van de vrachtwagen en berekent de maximaal toegestane reikwijdte op basis van de belasting aan de haak voor elke situatie.
De DPS-Plus en DPS-C systemen zorgen voor maximale hefkracht, zelfs in fly-jib modus. Hiervoor wordt de hefkracht continu gemaximaliseerd in elke positie.
HPSC-Plus GEOM maakt een nauwkeurige berekening van het zwaartepunt van het uitschuifsysteem en de last mogelijk, zelfs in de kleinste ruimtes.
WEIGH weegt de last direct aan het uiteinde van de kraan en kan tot 10 lasten optellen en de resultaten weergeven via de afstandsbediening. De kraanoperator weet dus al voor het hijsen van de last of hij de gewenste reikwijdte zal bereiken.
Het oscillatiedempingssysteem AOS voorkomt oscillatie van de last bij plotseling remmen of sterke belastingwisselingen. Het systeem is ook nuttig bij het legen van bigbags.
Het MEXT-apparaat stelt het kraansensorsysteem in staat om een of twee mechanische verlengstukken te detecteren en deze op te nemen in de overbelastingsbeveiliging.
De nieuwe MFAJ-functie maakt het mogelijk om de staat van de MFA-Jib uitrusting te bepalen met de kraanbesturing. Hierdoor kan rekening worden gehouden met de MFA-Jib bij de berekening van de overbelasting en kunnen de nodige voorzorgsmaatregelen worden genomen.